tisdag 3 november 2009

om att känna sig liten bland andras sorger.

idag känner jag mig minst. trött i hela kroppen. förnekar mina personliga svårigheter och försöker stötta bort mina känslor. små textrader snuddar mina öron och jag blir fuktig i ögonen och luften har svårt att nå mina lungor. tänker på morfar och vill att han fortsätter finnas här. ser min lilla hjältes upprepade misslyckanden och vill skrika att kärlek faktiskt kan rädda en skör 15 årig kille som döljer sig under alkoholen, slagsmålen och alla hårda ord. för ingen är, och framförallt inte en pojke utan trygghet, förlorad. jag vill ta hit honom och låta hans brister få finnas men också låta hans energi få leva. vi hade klarat det tillsammans. ångrar att jag inte finns kvar och att jag sviker dig så. ville inte heller se vännen dölja sin ångest i flera flaskor vin och låtsas dansa sig lycklig. att gömma sig bakom trygga ramar för att visa upp en yta som är blank gör mig spyfärdig. och när jag samtidigt vet vad som sker när ingen ser har jag svårt att vistas i samma rum som dem. så nu skall jag torka mina tårar och skriva ett brev till den lilla fantastiska hjälten och berätta att han finns kvar hos mig. för trots att han fortfarande inte kan läsa alla ord i skolan vet jag att han kommer kämpa med att förstå mina meningar. för jag vet att jag berörde hans hjärta den våren vi möttes. skall skriva att jag saknar honom fruktasvärt, för nu skiter jag i alla regler om hur en vuxen personal skall vara. han är fantastisk och det skall han få veta. och i morgon skall morfar få veta det.


"på nåt sätt ramla vi in i varann"
"och aldrig har kärlek drabbat mig så"
"ingen älskar ett barn som inte lyckas, ingen älskar ett barn som är starkt"

"det smakar plast, rök och sprit i din mun och när du pratar verkar du jättedum och du är alleldes för ung, men det får duga inatt för båda vet att det här betyder ingenting"






.

2 kommentarer:

  1. Det finns så mycket att sörja runt omkring oss men det skulle bli alldeles för tungt för oss om vi tog på oss alla dessa sorger. Vi får försöka fokusera på det positiva istället för det är en desto mer lättburen smitta.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag vill klicka i fint-rutan minst hundra gånger. Men det går ju inte. Så jag skickar det här istället: ♥!

    SvaraRadera