onsdag 30 december 2009

om att gå ner i vikt av sorg.

de två första veckorna åt jag knappt något. jag hade ångest mest hela tiden och det smärtade så mycket mer än ordets sex bokstäver. mat kändes så oviktigt. jag frös varje minut och drack bara hett te från min termos på på biblioteket. nu äter jag igen. tvingar ibland i mig, men ibland blir jag glad för att jag är hungrig. som igår när jag gick de tre kilometerna till affären och hem för att laga pastalunch med mozzarella, parmesan och vitlöksstekta tomater. idag har jag ätit avokado och sånt gör mig lycklig. och jag väger mig varje dag. för jag förstår inte hur jag kan gå ner så lätt i vikt. 5 kilo är borta och byxor som var trånga är nu större än någonsin. och min söta putmage finns knappt kvar längre.






.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar