söndag 31 januari 2010

om lycka & sorg & att allt finns i magen.

jag har haft fina och jobbiga stunder i helgen. som att jag dansar fram vissa minuter men sedan upptäcker att jag faktiskt inte är lycklig och gräver ner mig i ältandet. fast jag lär mig mer och mer hur jag kommer upp. och för varje gång är steget mindre att ta. idag föll tårar på jobbet men i fredags hade jag lyckopirr i magen. och kanske är det så livet är för många. jag har tidigare grävt en lyckogrop och lyckats med alla medel hålla mig kvar i den. nu skall jag ut i snön och stormen för att få i mig av dagens endorfiner.


.

3 kommentarer:

  1. man har ups and downs. det är bevisat. men det är de här up'sen vi måste leva på. ta ett stort djupt andetag så vi faktiskt överlever downsen som ibland är under ytan. ett bra tag
    var är du?
    gockas.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Jag tycker ändå livet är fint när det ständigt går upp och ned. Även om det är jättejobbigt ibland. För det finns nog ingenting som är värre än när det bara står stilla. Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej
    Det viktiga är att de bra stunderna är fler och längre än de dåliga.
    Tack för att du deltar i min utlottning
    Kram Agneta

    SvaraRadera