söndag 18 april 2010

om.

i helgen har jag fyllt mig med energi från fina människor. det gör mig glad att så många vill mig väl och faktiskt vill välja att vara min vän. de andra kan jag vara utan. mycket sorgset att tvingas ta bort människor jag gillar ur mitt liv. fruktansvärt dumt och konstigt. och jag är trött i skrivgenen och sammanfattar nu med enkla ord min helg: en prickig vän som bjöd på fisksoppa & vitt vin. min nya vän m som får mig in i nya bekantskaper som ser på mig med spänning och fina ögon. sol på balkongen. en fika med en ny människa som verkar uppskatta mig (men själv är jag fundersam och långsam när det gäller känslodelen), en bok som får mig att drunkna av så vackra välformulerade meningar, en dunderenergiträff med två av de mest godhjärtade på restaurangen med den tillåtande atmosfären. vissa människor har så mycket i sig, ytliga & djupa, glada & tilltufsade. jag har märkt hur jag uppskattar dessa svängar och att jag genom sådana människor förstår det vackra i livet. och sedan en kommande lägenhetsvisningsträff på en bra men troligen något högljud adress i centrum. hjälp. ogillar festljud om natten när jag försöker sova mina oroliga timmar.

och i tre dagar skall jag enbart leva. nu.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar