onsdag 17 november 2010

05. min definition av kärlek.

kärlek är så mycket och allt. som detta:

* när man kramar en vän. hårt och länge. och båda är tysta för inget behövs sägas, för inga ord räcker till. bara en kram är rätt just då.

* bli kliad på ryggen i många långa minuter. enbart av kärlek. bli kysst i nacken och händer i håret.

* somna hand i hand med någon vacker.

* kärlek är när magen talar till mig. att jag gör rätt. att jag är rätt. att jag skall skratta för jag är värd glädjen. kärlek är att våga ta sig i väg själv och våga tro på mig och min egna förmåga.

* att ha två bröder. tacksamhet över dessa och hur mycket liv de ger bara genom att finnas till.

* att kunna vara galen, trött, ledsen, ofokuserad, vacker och morgontrött. och känna att kärleken finns oavsett mitt precisa tillstånd. att kärleken är så mycket mer än bara den jag är nu.

* när min pojkvän utan att han märker det pratar om framtiden i små små meningar. som en resa i framtiden. att han vill köpa en katt innan han köper en soffa om han skulle köpa hus. att han ser mig i ögonen när vi har sex hela tiden och att han säger att jag är vacker, barnslig och klok på samma gång.


.

3 kommentarer:

  1. Åh, vad fint, kunde inte ha sagt det bättre själv!

    Precis, alla har vi våra brister och att låtsas att vi inte har dem, det är nog en av de största bristerna man kan ha.

    kram

    SvaraRadera
  2. I'll drink to that! :)

    SvaraRadera