torsdag 23 december 2010

om varför det varit så tyst här. mycket har varit jobbigt men nu har jag glädje under fötterna.

jag har jobbat och mått ganska så dåligt. det tar just nu alldeles för mycket energi att gå till jobbet. och nu i två veckor har det tyvärr inte givit mig så mycket tillbaka. fast nu är jag fri. i flera flera dagar. och i tisdags var jag hos pojkvännens föräldrar. i ett hus mitt i skogen bredvid ängar och skog. och pojkvännen håller om sina katter som om de vore små ömtåliga bebisar. han viskar mig enkla och raka ord i örat. och han visar mig stolt hans hemstad. och vi pratar om resan till värmen. och när jag tänker tillbaka ett år är jag evighetslångt bort från den sorgen. ibland känner jag sorgen och blir ledsen, fast jag saknar inte det jag togs ifrån så mycket att jag vill ha det. ibland vill jag gå tillbaka till tryggheten, men nästan alltid alltid vill jag ha framtid. för jag vet att jag i framtiden kommer ta mer hand om mig än jag gjorde då någon gång. och han, min vackra, växer för varje gång vi ses. och i morgon blir jag 27 år. och det känns så fint att bli 27, vara kär i någon som älskar mig, och ha ett jobb som ger mig mer pengar än vad jag behöver. i år blir julen vacker. det känns i hela magen.


.

3 kommentarer:

  1. åh jag vill också vara 27 och ha ett jobb och trygghet och sånt. god jul!

    SvaraRadera
  2. grattis i efterskott!!! tänk att fylla år på julafton. hoppas att det var en superfin dag.

    SvaraRadera
  3. jag hatar varje gång jag tappar bort brödsmulorna som leder mig tillbaka hit. som att nån ätit upp dom, stulit dom. men nu - äntligen - har jag hittat hit. och jag hoppas du har det fruktansvärt bra nu såhär i juletider. många kramar

    SvaraRadera