lördag 9 april 2011

om jobbhelgsgnäll och missade träningar. om allt jag missar.

Jag är gnällig. Jag vet. Men det här med helgjobb alltså. Fy. Jag kommer att missa en helg i Milano med killen. En helg på Orust med musik tillsammans med vänner. En långhelg med familj och kille i påsk. Ibland gråter jag. Jag är lite ostabil. Jag vet. Med detta känns inte alls längre värt de pengarna jag får för sena jobbnätter och helger. Är jag helt borta? Jag missar så mycket. Mina innebandyträningar sedan 10 år, och andra fasta tider. Jag skall fundera. Skall jag försöka byta jobb eller skall jag försöka acceptera detta. Jag borde vara nöjd med fast jobb, men det är jag inte. Hej hej 80 talist. Aldrig nöjd liksom.

2 kommentarer:

  1. filippinerna! wow, vilket äventyr! har du fotograferat? vill så gärna se...

    SvaraRadera
  2. Om det inte känns värt det, försök byta jobb, annars kommer det äta upp dig. Det är aldrig aldrig roligt med känslan av att bara jobba och inte hinna med det där man vill, okej att det händer då och då, men inte hela tiden.

    SvaraRadera