lördag 26 december 2009

om njutning, tacksamhet och sorg.

snö i massor. och en tid jag inte planerat betyder snöpromenad. hoppas kunna brotta ner lillebror och dricka varm choklad. möta en vän & skratta ner i magen. inte bry mig om smink & enbart ha stora och pösiga vinterkläder. men drömmer om snö & snowboard i vår. vill. och så london såklart.

det är skönt att lyckan kommer och besöker mig med jämna mellanrum. för idag tänker jag på dem som förlorade sina nära i de länder långt bort för 5 år sedan. och så ryser jag till vid varje tanke, för jag & pojken, fina vännen & hennes pojke låg där på ständerna för 5 år & 2 veckor tidigare. läskigare tanke finns inte. att naturen som funnits i evigheter evighet inte lät tsunamin komma när jag var där. och istället väntade 2 veckor till. större ånger finns inte. är tacksam men så ledsen för dem som varit tvungna gå igenom detta & att jag klarade mig.




kram.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar