måndag 3 maj 2010

om sorg men mest om framtiden.

idag har jag känt mig sviken. av en vän. fruktansvärt när människor är arga. jag blir rädd. men jag har också suttit i solen med en vän. druckit kaffe och samtalat om stort och litet. det är vackert att leva och jag lär mig att små glädjestunder kan bli till stora stunder när jag verkligen vill. igår var jag och familjen ute på havet med båten. kände vinden i mitt ansikte och drack kaffe ur termos och åt goda bullar. mer av dessa dagar. och jag har börjat planera min examen tillsammans med två vänner som också tar examen till juni. vi tänkte oss en grillkväll i juni med majs och kött. ett glas champagne och lyktor i trädgården. omges av människor med energi och varma famnar. det kommer gå bra, jag vet det. jag känner det i magen. precis som vännen sa till mig idag. att nu är det min tur att leva. och jag väljer att tro henne.

.

1 kommentar:

  1. Det här känns. Det är något väldigt simpelt men ändå smärtsamt med hur du skriver. Du får det att gå ända in ändå.

    Och jag älskar det.

    Förresten: Jag kunde inte kommentera med namn och adress, så jag är inloggad med google-konto. Den leder dig till min gamla blogg och dit vill vi inte.

    Du hittar mig mest här: http://papergunsky.blogg.se. Puss.

    SvaraRadera