fredag 30 april 2010

om att jag idag är bitter och gnäller på allt, men att det kommer finare dagar. jag vet för jag har upplevt det förr.


dagar på båten är de bästa. för nu är det tyst och stilla i hamnen. och kaffet värmer mina frusna händer. sedan har jag promenerat och ätit chips med familjen framför tv:n. och jag känner mig så fruktansvärt misslyckad. så ensam och så liten. för idag orkar jag inte. när jag tänker att alla andra har någon älsklings hand i sin, dricker vin och skrattar. och somnar trött efter skönt sex med sin vindruckna partner. men verkligheten är inte sådan, det vet jag. jag är bara så bitter för det är hemskt att vara 26 och inte veta sin plats i livet. att ha tappat bort sin kärlek och grubblar så mycket att jag inte kan komma över den. att jag tvingar mig in i andras armar för jag känner att jag måste glömma han. men det kommer bättre dagar och det är därför jag inte faller totalt som innan. för jag vet att morgondagen väntar på mig. skall väntan in tröttheten som min fjärdedels- insommningstablett ger, sova och vakna lyckligare. dra till staden med mamma. köpa springkläder. springa (gärna i regnet). göra mig ruskigt snygg. dra till vänner som bjuder på mat. dricka vin. röka cigg och skratta. för dessa fina får mig att leva. dansa och hoppas på en kväll utan oro i magen.


kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar