onsdag 27 oktober 2010

om när jag inte ser ut från mina stora fönster och allt vackert här.

det regnar och världen är full av dimma och jag ser inte ens halvvägs till hisingen. men jag har bakat bröd och köpt en minigran till mitt fönster. och jobbat då. tänka sig att ha ett fast jobb. känns kanske så självklart för många. och jag är så nöjd trots att det inte är mitt drömjobb. och idag finns glädjen och energin här. innan kvällen kommer med fika med härliga vännen (fd. pojken) skall jag duscha mig varm, sätta upp en av mina vackraste lampor jag glömt bort och titta på en vacker tröja. sedan får jag fint sällskap till natten. och han känns vackrare och smartare för varje gång vi ses. och han vill ta mig till filipinerna men jag vill hellre till tanzania. bara känslan av att prata om en framtid är så vackert att det blir svårt att koncentrera sig. jag tror jag skall passa på att njuta totalt av dagen så jag har en buffert för dagar som igår. idag är det vackert att leva och att längta.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar