måndag 31 maj 2010

om dagen.

sommaren är nog här nu. äntligen känns det riktigt bra med det mesta. pratade med en av mina nyare vänner och jag blev så glad för henne för hon hade haft en av hennes bästa helger någonsin. hon är så värd att känna lycka efter att sorgen varit för stor i hennes liv. och jag vill ta med henne till paris. för hon är fantastisk och full av glädje. annars så piper min telefon ovanligt ofta. någon skriver fint till mig och jag är glad. inte enbart för hans ord men för att jag faktiskt kan välja min glädje numera. jag väljer bort det sorgliga och jag klarar att hantera att se fd pojken lycklig, just på grund av att jag vill att han skall vara lycklig. och våra mail till varandra är vänskap och det är så rätt. han är fantastisk och det får han gärna fortsätta att vara. för återigen peppar han mig till bra beslut. jag tar för mig av glädjen och jag tackar inte nej till nya händelser även om jag är trött och hellre vill äta godis. för jag vet att en kväll med nya människor och glada danser ger mig så mycket mer. det var längesedan jag kände mig såhär peppad och nyfiken på livet och att verkligen känna det i magen. livet är mig vackert just idag.

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar