tisdag 21 september 2010

när jag trodde på människor.

just nu är jag så trött. så fruktansvärt trött. på att jag tänker så fel kring mina medmänniskor. på att jag är naiv och har förutsatt att åtminstone den allra största delen av vår befolkning tycker att jämlikhet, solidaritet och rätt till ett bättre skydd vid sjukdom (vi alla kan drabbas av) är viktigt. och då självklart viktigare än några hundralappar mer i plånboken. jag röstar på det parti jag tror att hela vårt land har mest att vinna på, inte vad JAG kommer vinna mest på. och helt plötsligt när sverigedemokraterna finns närvarande glömmer vi av hur hemska uttalanden jan- björklundspartiet gör om samma grupper. och jag blir ledsen för jag märker hur dessa förändringar drabbar dem som behöver allra mest stöd. och dem jag jobbar med är oroliga, gråter för de klarar inte av ett arbete. framförallt inte när någon annan utomstående skall bestämma när det är dags. och "utbildning skall löna sig" men varför märks det inte för dem som arbetar inom skolan och inom socialt arbete. vi har många års högskoleutbildning och tjänar inte alls så mycket som vi borde.

vill vi inte hjälpas åt för att få det bättre? någonstans har jag trott det var självklart.

.

3 kommentarer:

  1. Å du har så rätt. Jag håller helt med dig! Sd 5,7%. Fortsatt högerstyre. Vad är det som händer? Kram

    SvaraRadera
  2. "Jag röstar på det parti jag tror att hela vårt land har mest att vinna på, inte vad JAG kommer vinna mest på", precis så tänker även jag. Vilket varmt och fint land vi skulle leva i om fler personer gjorde det.

    SvaraRadera