torsdag 23 september 2010

om att denna torsdag är en lördag & att det borde vara min tur nu.

att inte veta om något skall börja eller sluta. och somna i en varm säng och oroa sig för om jag vaknar till väckarklockan alldeles för tidigt nästa morgon. vakna av händer och ligga trött och tyst och få höra att jag är värd det han ger mig. och samtidigt vill jag sluta jobba kvällar, nätter, helger för jag blir mer och mer bitter och trött. det passar mig inte alls. och jag köper den vackraste koftan. men jag kan inte bestämma mig för om jag skall låta kärleken ta mig helt eller om jag skall vara arg på mitt jobb. så jag tar och börjar sticka på ett par strumpor. drömmer lite. om framtiden. för den finns nu. låter disken stå kvar smutsig och struntar i att vika mina nytvättade kläder. och jag skall ta mina sista tjugolappar och köpa mig sockerkaksingredienser och avokado. tänka på kvällen och träningen med de glada vännerna (trots att jag är arg på att jobbet gör så jag inte kan spela match i helgen och de kommande fyra helgerna). tänka på fredag och bokmässa, träffa fina vännen och sticka hos en annan fin vän. och jag märker hur mycket jag har att vara lycklig över.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar