söndag 19 september 2010

om min vackra lördagskväll.

igår var en så fin dag. mötte upp glada högljudda vännen och två andra härliga tjejer och femton killar från klubben vi spelar i, för att fira att hösten var här. vi åt god middag, gnuggade tatueringar på varandra, skrattade högt och hade fina samtal. drack kanske alltför mycket champagne och natten blev mörk och vi gick och dansade på det glada stället. där fanns även killen och hans vänner. några hade jag aldrig träffat innan. som killens bästa vän. som kramade mig hårt och länge och sa att han hade längtat efter att träffa mig. med en härlig dialekt och glada danssteg och jag gillade honom massvis. och jag dansade robotdanser till salsamusiken och vi drack öl och öl och jag kände mig så lycklig i magen. för vissa kvällar är så enkla. bland människor som vågar vara som de är. tokiga och kära. och när jag och killens roligaste vän stod och räknade på hur många öl vi skulle köpa såg jag denna vackra tjej i baren. utstrålning som få och med en fantastisk vigselring på sitt finger. väldigt oväntat och glädjefullt!

nu blir det att laga några goda kantarellmackor och lägga mig i soffan och hoppas att rätt färg vinner.


.

1 kommentar:

  1. Åh, champagne, jag älskar det mesta med bubblor i! Och man blir så glad av det, bubblande glad!

    SvaraRadera